E-mail kampányának megnyitási aránya 18% körül mozog. Aztán egy nap hirtelen 5%-ra süllyed. Elsőre úgy gondolhatja, hogy csak egy véletlenszerű hiba volt. Amíg ez meg nem történik a következő e-maillel… és a következővel. Most már teljes pánikba esik. A rettegett e-mail marketing holtföldjének – az e-mailek tiltólistájának – gyanúja elérte az ön címét is.
Mi az az email fekete lista? Ha valóban érdekli ez a téma, itt a helye az awh.hu weboldalon, ahol mindent megtudhat erről. De honnan tudhatjuk, hogy valóban ez az oka a megnyitási arány esésének? És miért száműzték volna az e-mail tiltólistára? Az e-mailek tiltólistájának lényege, hogy megakadályozza, hogy a megbízhatatlan forrásokból küldött kéretlen spam tartalmak zsúfolják a beérkező leveleket. Feltétlenül szükség van rájuk: a kutatások szerint 2020-ban az összes e-mail 47,3%-át spamnek tekintették. Ha szeretné az e-mail tiltólista működésének rövidített változatát, csak a következő két bekezdést kell ismernie. Az e-mail tiltólista olyan feljegyzés, amely a spamszűrők által megjelölt IP-címeket vagy tartományokat tartalmazza. A szerverek ezután ezeket a listákat használják a blokkolandó címek azonosítására. Néha a kérdéses címről küldött üzenetek egy spam mappába kerülnek. Máskor teljesen le vannak tiltva.
Itt van egy alaposabb magyarázat azok számára, akik technikusnak akarják érezni magukat. Amikor elektronikusan küld egy üzenetet, az IP-címnek nevezett számsort tartalmaz. Ez a cím egyedileg határozza meg az e-mail küldőjének szerverét – így van egy fizikailag feladott levélnek visszaküldési címe. Az IP-címre hivatkozva nyomon követheti az e-mail feladójának helyét. Ezután az e-mailek tiltólistái várnak, hogy bármi gyanúsnak tűnő dolgot észleljenek. Bővebb leírásért kattintson az awh.hu-ra.