Az egyenetlen út a kerékcsapágy legnagyobb ellensége

Elméletben a kerékcsapágy élettartama megegyezik a gépjármű élettartamával, azonban olykor az alkatrész cseréjére van szükség. Különösen hazánkban. Ennek oka nem más, minthogy a gyártó sima útra tervezte az autót, legalábbis nem olyanokra, mint amik hazánkban jellemzők.

[wp_ad_camp_1]

Kerékcsapágy cseréje idővel elkerülhetetlenné válik, mivel a hazai utak komoly igénybevételt jelentenek. A legtöbbször hátsó csapágy megy tönkre, aminek oka, hogy sokkal nagyobb terhelést kap, mint az elülsők. Az autó a kerékcsapágynak köszönhetően a kerékszelvény forogni tud a tengelyen és ezáltal az autó rázkódása csökken. Tehát a kerékcsapágy feladata a forgása közben létrejövő tengelyirányú és centrifugális erők átvétele. A kerékcsapágy működése közben gördülő súrlódás megy végbe, amit a megfelelő kenőanyag használata által minimalizálnak. A mai, modern gépjárművekbe állandó zsírtöltés kerül, így nincs szükség külön karbantartásra. Ha az autó kereke felől búgás hallatszik, akkor az egyértelmű jele annak, hogy a kerékcsapágyat ki kell cserélni. Ha csak az egyik kerékcsapágyat kell kicserélni, az még nem a világvége, azonban, ha négy kerékcsapágy csere esetén már jóval költségesebb a helyzet.

A kívülről ható erők és a gördülő súrlódás eredményeként a kerékcsapágy idővel elkopik és mindenképp ki kell cserélni. A további, komolyabb megterhelések, például egy kátyún való áthajtás további kopást eredményez. Az elkopott kerékcsapágy egyértelmű jele a kattogás, valamint, ha kanyarodás vagy nagyobb sebesség esetén az autó, pontosabban a kerekek felől csikorgó hangok hallatszanak. A kerékcsapágy cserét célszerű szakemberre bízni, aki rendelkezik a megfelelő szaktudással, valamint szerszámokkal. Alkatrészekért pedig látogasson el az alkatreszek.hu webáruházba!