magyar cégek egy helyen


A szelepszár szimeringek szabályozzák a hengerekben az égéshez megengedett üzemanyag és levegő keverék mennyiségét. A szelepek tetején levő tömítések megakadályozzák, hogy a szelepfedélben lévő olaj beleszívódjon a motorba.

Nézze meg itt a szelepszár szimering összes lehetséges hiba jegyeit, de az alábbiakban itt is felsorolunk néhányat, hogy jobb rálátása legyen ezzel a témával kapcsolatban. A tömítések, általában nagy szilárdságú gumiból készülnek, amelyek a szelepszár tetejére egy kis galléron belül helyezkednek el. Amikor a szeleptömítések elkezdenek kopni vagy meghibásodni, bizonyos nyilvánvaló és egyedi tüneteket, jeleket okoznak. Ezek közül az egyik a hideg motor indításakor jelenik meg. Ha a jármű hosszabb ideig vagy akár egy éjszakán át áll, a szelepfedél belsejében lévő fej felső részét bevonják a maradék olajok, amelyet a működés közben korábban felszivattyúztak. A motor első indításakor a maradék olaj beszívódik a rossz tömítésen keresztül az égéskamrába. Nagyon nagy kék-fehér füst jelenik meg, amely elhagyja a kipufogócsövet közvetlenül az indítás után.

A rossz szeleptömítések hosszabb alapjáraton is megjelennek, általában a piros lámpánál várva. Ha a jármű hosszabb ideig alapjáraton működik, magas a vákuum a szívócsonkon, mert a fojtószelep zárva marad. Gyorsulás következtében az olaj ugyancsak beszívódik a rossz tömítésen keresztül és ugyancsak kék-fehér füstöt eredményez. A rossz szelep tömítések túlzott olajfogyasztást is okoznak. Egy egyébként normál, jó tömörítéssel, gyűrűkkel és szelepvezetőkkel ellátott motor esetén a rossz szelepszárak olajveszteséget okoznak, amely az olajmérő pálcán észlelhető. Ha a szelep tömítései eléggé meghibásodtak, akkor a kék-fehér kipufogógáz az indítás és a gyorsulás után hosszabb ideig tart. Ennek ellenére a füst végül eltűnik a motor hosszú működése vagy a forró időjárás ideje alatt.


Kategóriák: Egyéb írások